Friday 30 May 2014

Trip Wildlife Management

Assalamualaikum..

Hai2! Aku nak share gambaq2 masa trip wildlife management last week. Last week punya okeh! Hari ni baru rajin nak update.haha. Trip ni wajib bagi bebudak biodiversiti. 24 hours punya trip tau. Sepantas yang mungkin. Letih siot! Ampa mampu? *angkat2 kening*


1st destination, sesi pagi. National Elephant Centre, Kuala Gandah.


Ni sticker registration untuk beraktiviti.


3 months old baby elephant. Nama baby ni Lepa.


Lepa minum susu.. Cute kan? huhu.


Gajah ni pandai posing bila orang nak ambik gambaq ngan dia. I like...hihi.


Lepas sesi beramah mesra ngan manusia, gajah2 ni beratur tanda terima kasih la kat manusia yang sudi mesra2 ngan depa. Kagum aku tengok gajah2 ni.


2nd destination, sesi petang. Deerland, tak jauh pon dari elephant centre tu.


Ni la watak utama untuk trip sesi petang. This is a deer. Tau2 ja aku nak ambik gambaq, teroih posing.hahaha.


Si burung unta yang jelita.hohoh.


Si merak yang sangat proud of itself. Bila nampak manusia ramai2 teroih kembang2 tunjuk bulu2 colourful dia siap bunyi2 lagi.haha.



Landak ni cute gila kan? Dari belakang nampak macam loofah sponge. Dari depan muka innocent ja.ahaha.



Ni ulaq sawa besaq & berat punya. Aku tak berapa bekenan sangat ngan ulaq. Geli weh! hehe.


Pictures tell everything. So, aku malas la nak taip panjang2.hahaha. Ni la ceritanya trip aku ngan kosmet2 aku last week. Yang aku tau lepas balik dari trip ni aku tidoq 11 jam! Kalau naik flight dah sampai Mekah weh.ahaha. Seharian beraktiviti ngan hidupan liaq buat badan aku rasa effect letih tu lebih sikit. Apa2 pon ni la trip akhir kami bebudak biodiversiti sebelum grad. Happy ending la semua kononnya.haha.


:)





No comments:

Post a Comment