Wednesday 7 May 2014

Something Different

Assalamualaikum.

Aku ni sebenaqnya nak buat something different ngan kain2 ela yang dah dibeli beberapa helai tu. Alaa untuk baju raya. Every year aku pakai baju kurung besa ja. Tak dak fesyen2 bagai. Tapi kali ni aku rasa nak jugak la berfesyen sikit. Maklum la, dah nak habeh study ni kan, sense of fashion tu tetiba muncul.hahaha. Orang kata, dah start nak melawa.kehkehkeh. Aku ingat nak buat baju kurung moden ngan maxi dress simple2 ja. Aku dah usulkan kat mak aku pasai ni. Mak aku tak terkejut langsung. Aku rasa dia pon paham anak dia dah start la nak melawa bagai kan...heheh. Akhir2 ni aku selalu jugak pi kelas pakai tudung bawal besa buat ala2 shawl gitu. Aku rasa ok ja aku pakai tudung camtu, tak dak la buruk pon.haha. Pastu aku dah beli sehelai skirt labuh tau. Try2 jugak pakai skirt labuh ni, nampak feminine lebih sikit.ahaks. Selalunya pi kelas pakai jeans ngan t-shirt ja kan...sesekali nak jugak bergaya feminine haa gitu...uhuk2. Mekap, aku tak berkenan sangat. Just pakai compact powder ngan lipstick sikit, tu ja la. Asalkan muka tak nampak pucat. Dulu sebelum masuk unibersiti kak aku penah la kata, kawan2 la ngan sapa2 yang sesuai. Takut nanti dah keja, terlambat pulak nak cari partner katanya. Tapi aku ni jenis yang pemalu la jugak, malas la nak kawan2 bagai.hoho. So, sampai ke saat ni, dah nak habeh study ni, lagi beberapa minggu ja, i'm still single.bahaha. Adakah sebab aku kurang menarik atau jodoh tak sampai lagi? Hmm...aku rasa sebab jodoh tak sampai lagi kot.miahaha. Apa2 pon, aku nak start melawa ni bukan sebab nak cari jodoh, tapi sebab aku rasa fesyen aku perlu berubah la. Tak kan duk nak pakai jeans ngan t-shirt ja sampai ke sudah kan...hihik. Pasai baju raya tu, aku dah cari gambaq design maxi dress simple yang cantik jugak la. Buleh tunjuk kat tailor. Pakai maxi dress ngan kurung moden pulak la raya lepas ni.hihuhihu.

:)  

No comments:

Post a Comment